cat2.jpg

Néhány tipp a sikeres macska fotóhoz:

  • Érdemes természetes környezetben fényképezni – a ház vagy a kert ismerős részén – amikor a cica épp éberen érdeklődik a körülötte lévő dolgok iránt.
  • Hagyományos portrét álmos állatkáról a legkönnyebb készíteni. Ezért lefekvés előtt, vagy ébredés után fényképezd! Ha dinamikus mozgássorozatot ábrázoló képekre vágysz, akkor futás vagy játék közben kapd őt lencsevégre. Ha kedvenced beteg, akkor ne gyötörd, inkább halaszd későbbre a fotózást.
  • Mindig olyan hátteret használj, amely kontrasztos a cica színével, hogy jól látszódjon a képen.
  • Ha csak lehetséges, természetes fénynél fotózz! Ne használj vakut, mert az nyugtalaníthatja a macskát, ráadásul a “vörös szem” jelenséget is kiváltja – a macskáknál a szem vörös helyett zöldes-sárgás színű lesz.
  • A póz beállításánál érvényesüljenek a cica szemei és fülei. Használj valamilyen cincogó játékot a kamera mögött, hogy odavonzza a figyelmét. A szem a lélek tükre - tartja a mondás. Minden portré fontos eleme, hogy a fotózott alany szeme élesen látszódjon. Az állatok szeme nagyon kifejező tud lenni, ezért fókuszálj kedvenced szemére és állítsd be megfelelően az élességet (automata beállítások esetén: ha az exponáló gombot félig lenyomod, a gép automatikusan beállítja az élességet, s csak ezután kell exponálni).
  • Készíts sok-sok képet. Úgy számolj hogy jó, ha tizenkét képből egy vagy kettő jó lesz.
  • Örökítsd meg a vicces vagy a szokásostól eltérő helyzeteket.
  • Fotózd kedvencedet egészen közelről: akár úgy, hogy arcának csak egy részlete látszódjon a képen. Ehhez - többek között - makróobjektívre és szélcsendre lesz szükséged.
  • Mindig maradj türelmes! :)
    cat1.jpg
    cat3.jpg
    cat4.jpg
    cat5.jpg
    cat6.jpg
    források: itt és itt
    képek forrása: katt a képre

3 komment

Címkék: cicaságok

A bejegyzés trackback címe:

https://lovemacsok.blog.hu/api/trackback/id/tr995614361

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SarahConnor 2013.11.05. 11:22:05

Én a macsomat csak úgy tudom fotózni, ha ölbe veszem, és én magam vagyok a háttér fekete pulcsiban (a macsek fehér). Általában érdeklődve nézi a gépet, így belenéz a lencsébe, mikor kell. :)

Filetto 2013.11.05. 15:28:53

@Fenimore: Ez is nagyon jó ötlet, köszi, hogy megosztottad! :)

kisQtya 2013.11.05. 17:47:10

Az én egyik cicám éppen úgy néz ki, mint az utolsó képen a helybőlugri kismacs azzal a különbséggel, hogy 6 éves, 8 kiló és soha, de soha nem tesz egy fölösleges mozdulatot sem, bár elképesztően ügyes.
Ez a cicám egyszer pontosan úgy pihent a 3. emeleti korláton, mint a fenti "cica a város felett", de én akkor úgy megijedtem, hogy levegőt sem kaptam, nem még fényképezőgépet....

Nem is tudom, hogy vonszolta fel oda azt a nagy doggya seggét az éjszakai sötétben, ahol csak a szemét láttam villanni, még jó, hogy le nem löktem véletlenül.

Sokat beszéltem, de a lényeg az, hogy én mindig csak alvó cicát tudok fényképezni, akinek hol jobbra, hol balra folyik le a hasa. Esetleg mérges cicát, akit indokolatlanul felébresztettek már megint.... :))))
süti beállítások módosítása